Ewha W.UEwha W.U

Open Search
Search
Open Mobile Menu

Ewha W.U

Search
nav bar
 
Ewha University

College of Liberal Arts

Young Sik Cho Professor

Division of Design/Interdisciplinary Program of Media, Arts and Humanities

조영식 프로필 사진
Professor Cho, youngsik is working at Inudtrial major in Design Division and as a director of Design Management at Graduate School of Design. He is conducting researches and consulting on Product Experience design and design communication strategies in recent year. He graduated at Seoul National University and finished his Master degree at Demonfort University in England, completed a phD degree at Seoul National University. He have worked as a general manager for Korean Fereration of Design Associations(KFDA) and working as a committee member for Korean Society of Basic Design & Art(KSBDA). He have presented 15 design thesis and published 4 books. His representative books are ‘Product Semiotics(Communication Books) and ‘Green Imperative(Design Eduction) 
  • Director, Design Convergence Research Center
  • Arts & Design Building C #406
  • 02-3277-2539
  • Office hours
    • 수요일 14:00-17:00
Research Record
  • 공감각적 브랜딩의 소비자 브랜드 태도에 관한 연구 상품학연구, 2025, v.43 no.1, 143-151
    KCI dColl.
  • 국내 호텔 예약 모바일 사이트의 브랜드 경험 평가 및 개선 전략: 제이콥 닐슨의 사용성 원칙을 기반으로 상품학연구, 2024, v.42 no.4, 97-107
    KCI dColl.
  • 뷰티테크 시장에 있어서 맞춤형 화장품 브랜드의 이미지 신뢰도 향상 전략에 대한 연구 상품학연구, 2024, v.42 no.1, 11-20
    KCI dColl.
  • 생성형 AI 이미지의 프롬프트 감성 어휘와 사용자 감성 평가의 차이 연구 상품학연구, 2024, v.42 no.4, 137-148
    KCI dColl.
  • 기업 내 디자인 개발과 판매 조직의 의사 결정 차이에 관한 연구 - 계층화 분석 방법을 중심으로 디자인융복합연구(구.인포디자인이슈), 2019, v.18 no.3, 33~46
    KCI dColl.
  • 일반의약품 브랜드의 일관적 경험을 위한 패키지디자인의 색채배색에 관한 연구 - 자연색체계(NCS) 뉘앙스 분석을 중심으로 디지털디자인학연구, 2017, v.17 no.1, 59~68
    KCI후보 dColl.
  • 효과적인 브랜드 경험을 위한 경험 인터랙션 제안 -현대카드 웹 사이트를 중심으로 기초조형학연구, 2017, v.18 no.6, 619~632
    KCI dColl.
  • 특수효과를 활용한 융합인재교육(STEAM) 프로그램 개발 및 적용 -중학교 자유학기제를 중심으로 기초조형학연구, 2016, v.17 no.4, 357~368
    KCI dColl.
  • 사용자 경험 요소를 활용한 제대혈산업의 온라인 서비스 개발에 관한 연구- 전자책 앱(App)개발을 중심으로 디지털디자인학연구, 2015, v.15 no.4, 329-338
    KCI dColl.
  • 어포던스와 패턴 랭귀지를 활용한공간 디자인 유형화 연구 디자인융복합연구(구.인포디자인이슈), 2014, 제13권 4호, 39-58
    KCI dColl.
  • 주체적․능동적 감성디자인에서 선(Line)의감성조성요인과 감성조절요인이 감성에 미치는 영향 -캘리그래피의 선을 중심으로 디자인융복합연구(구.인포디자인이슈), 2014, 제13권 3호, 217-234
    KCI dColl.
  • 기대가격과 CMF요소와의 상관관계: 디지털카메라를 중심으로 상품학연구, 2011, v.29 no.4, 45-57
    KCI dColl.
  • [학술지논문] Study on the Emotional Intention Value Evaluation of AI: Generated Conceptual Products and Existing Products 상품학연구, 2025, v.43 no.2 , 31-39
    KCI
  • [학술지논문] Study on Design Shape Evaluation Based on Kansei Engineering 상품학연구, 2025, v.43 no.2 , 87-94
    KCI
  • [학술지논문] Brand Experience on Domestic Hotel Mobile Reservation Sites: An Analysis Based on the Usability Principles of Jakob Nielsen 상품학연구, 2024, v.42 no.4 , 97-107
    KCI
  • [학술지논문] 뷰티테크 시장에 있어서 맞춤형 화장품 브랜드의 이미지 신뢰도 향상 전략에 대한 연구 상품학연구, 2024, v.42 no.1 , 11-20
    KCI
  • [저역서] AI와 디자이너의 변화 커뮤니케이션북스, 2024, 119
  • [저역서] Social Innovation & Design Tninking 밥북, 2021, 160
  • [전시발표] Development of Cosmetic Packaging Design Based on ESG Principles 프랑스, 파리, Hotel Regiana Hall, Paris, 2024
  • [전시발표] 화장품 용기 개발 대한민국, FSKOREA 본사, 2024
  • [전시발표] 2023 한국디자인학회 봄 국제 초대전 대한민국, 안산시, 한양대학교 에리카 라이언스홀, 2023
  • [학술발표] 인공지능과 디자이너의 창의성 2025디자인학습윤리글로벌컨퍼런스, 대한민국, 2025-02-21 ACDLE2025, 2025
  • [학술발표] A study on brand reliability strategies for customized cosmetics in the beauty tech marketA study on brand reliability strategies for customized cosmetics in the beauty tech market 2023 한국상품학회 추계 힉술대회, 대한민국, 서울, 2023-11-03 2023 한국상품학회 추계 힉술대회 논문집, 2023, 24-30
  • [학술발표] Study on the Effects of Subconscious Sensibility Judgement on Consumer Decision-making 2023 한국디자인학회 봄 국제학술대회, 대한민국, 안산시, 2023-05-20 2023 한국디자인학회 봄 국제학술대회 논문발표, 2023, 1-30
Courses